Leszokni a hátborzongató köhögésről


Pszichológia Nehéz örökre letenni a cigarettát? A dohányosok biztosak benne, hogy igen. Ez a meggyőződés akadályozza meg a rossz szokás feladását? Valóban elegendő a félelmeink felismerése, hogy sikerüljön a tervünk?

Miért félünk leszokni a dohányzásról? Ennyire nem számít az a rengeteg pénz, amit elfüstölünk? Az orvosok várnak magára. Mit éreznek azok az emberek, akik úgy döntenek, hogy abbahagyják a dohányzást? A legelső érzelem, a félelem.

A dohányos köhögést komolyan kell venni!

Attól tartanak, hogy a dohányzás abbahagyása után ingerlékennyé válnak, hogy nem találják majd a helyüket. Attól félnek, hogy úgy érzik majd: A mozi nem érdekes. A színház sem vonz. A sétálás unalmas. Nem akarok tévét nézni.

Mit tegyél?

Idegesít az olvasás. De mit lehet tenni? A legjobb tanács az, hogy ne félj. Ne aggódj már előre, ne ess pánikba. Tényleg nem kell félni.

dohányzó tabletták homeopátia

Az ilyen helyzetre való reagálást, a negatív következményeket az emberek maguknak találták ki. A helyzet az, hogy bárki bármire képes ösztönözni magát.

leszokni a hátborzongató köhögésről dohányzás kódolási következményei

Ráadásul elég gyorsan el is múlik, hét alatt. A legnehezebb az első nap betartani, hogy nem gyújtunk rá. Az első hét dohányzás nélkül könnyebb.

Ma van Zakariás napja!

A második nehezebb… Cikk-cakk: fel és le. A nikotin az utolsó elfüstölt cigaretta után fél órával ürül ki a szervezetből. A test három héten belül nagymértékben megtisztul, hat hónap alatt pedig megszokja a cigaretta nélküli életet. De mi történik velünk? Valaki a leszokás ideje alatt idegessé, mérgessé vált. Végül is azt hallotta, hogy ez történik az emberrel.

Ő magának beszélte be!

leszokni a hátborzongató köhögésről

Van, akit minden idegesít és búbánatossá válik. Ezt is ő magának beszélte be. Sajnos az életünkben sokszor megjelenik a félelem, a fenyegetések és a zsarolás: ha nem csinálod, mérges leszek, ha nem teszed meg, nem kapsz dicséretet, ha nem engedelmeskedsz, megbüntetlek. Így neveljük fel a gyerekeinket: büntetéssel fenyegetünk és gyakran büntetjük is őket. De a félelemre építeni nem lehet.

Alárendeltségi viszonyhoz vezet és a belső tiltakozás növekedni fog és lázadáshoz vezet.

Így van ez a gyerekekkel. Míg kicsik, félnek.

növekvő hasa leszokni a dohányzásról dohányzási betegség megelőzése

Amikor felnőtté válnak — megbosszulják gyermekkoruk minden félelmét. Lehetetlen úgy oktatni, hogy közben büntetéssel fenyegetünk. Aki többször legyőzte már a félelmét, az ezzel önbizalmát és önértékelését is táplálja.

Sok orvos megrémíti a beteget: ha továbbra is dohányzik, akkor rákos lesz, cukorbeteg lesz, elüszkösödik a lába és levágják.

Sokkoló: kiderült, hányféle mutagén található a dohányfüstben

A dohányzásról leszokni vágyók hibája, hogy egyszerre félnek is, meg nem is. Félünk a repüléstől, de azért repülünk. Uralkodok magamon! A dohányzás manapság nem divatos. Nem akarok mindig büdös bagószagú lenni.

Rossz hírt kaptak a dohányosok: újabb szigorítások jöhetnek

Nem akarom, hogy a gyerekeim is dohányozzanak. Saját akaratomból hagyom abba a dohányzást és akkor jobban fogom leszokni a hátborzongató köhögésről magam. Akik lemorzsolódnak a leszokás során, azok félnek attól, hogy valamit, amit leszokni a hátborzongató köhögésről, azt megvonják tőlük.

Dühöngeni fogok, aggódok, feszült leszek és mindenkit utálni fogok magam körül. Valójában nem is akarják komolyan. Félnek megválni a nikotintól és azt gondolják, hogy valami szeretett, kedves, fontos és szükséges dolgot akarnak elvonni tőlük gonosz emberek.

Megpróbálják egyszer, kétszer, háromszor… majd feladják azzal, hogy ez nekik nem megy.

Ez lesz, ha abbahagyja a dohányzást

Mit tegyél? Meg tudom csinálni! Tudom, sikerülni fog! Ha egyszer nem sikerül, megpróbálom másodszor, harmadszor, negyedszer! Addig fogom próbálni, amíg nem sikerül!

Ne feledd, hogy az emberek gyakrabban inkább el sem kezdik, minthogy kudarcot valljanak. A siker legnagyobb akadálya a kudarctól való félelem.

Hogyan szokjunk le? Először 1 óránként, majd 2 óránként, aztán 3 óránként rágyújtani. Hátborzongató tapasztalat. Három óra gyötrelem, állandó óra nézegetés, idegeskedés, hogy mikor telik már le az a 3 óra.

leszokni a hátborzongató köhögésről

Majd a nagy nehezen elért idő után rágyújtani micsoda mennyei érzés. Ezzel nem leszokni segítünk, hanem élvezni a dohányzást. Sokkal leszokni a hátborzongató köhögésről ízlik a dohány, mint előtte. Megoldás: most rögtön dobd el! Nincs félelem! Nincs holnap! A cél egyre csak tolódik, mert egyszerűen nem is létezik. De a halál, ha dohányzunk, egyre gyorsabban közeledik. Gondolni kell a jövőre, és mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy a lehető leghosszabb ideig élhess egy értékes, gazdag, füstmentes életet.