Segítve a testet a dohányzásról való leszokásban


Mindegy, hogy az egészséged megőrzése, vagy a pénztárcád védelme érdekében szeretnéd letenni a cigit, mindenképpen sok érv szól a leszokás mellett.

segítve a testet a dohányzásról való leszokásban

A cigaretta azonban komoly függőséget okoz, vagyis ha rendszeresen dohányzol, nem lesz könnyű megszabadulnod tőle. Szerencsére többféle különböző trükkel biztosíthatod a sikeres leszokást.

Tíz lépés az élet - konkrét tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz

A  mindfulness-gyakorlatoktól  a rágógumi használatáig összegyűjtöttük a cigit sikeresen letevők által ajánlott hat leghasznosabb tippet, amelyek segítségével a függőség véglegesen a múlté lesz.

Lássuk hát, melyek ezek! Ne cigivel kezeld a stresszt!

dohányzó drogok értékelése a dohányzásról való leszokás elhízik vagy lefogy

Ha a cigarettát — sok más dohányoshoz hasonlóan — a stresszel és a szorongással való megküzdés eszközeként használod, fontos, hogy más módot találj a stresszkezelésre. Legyen ez akár egy egyszerű légzőgyakorlat, egy pozitív mantra,  egy mindfulness-gyakorlatvagy pár perc meditáció.

Írd le, miért akarsz leszokni a cigiről! Készíts listát magadnak a dohányzás hátrányairól!

Ez történik a szervezetünkkel, ha letesszük a cigit

Ne felejtsd ki az egészségügyi hatásokat és a magas költségeket, majd pedig írj egy másikat a leszokás előnyeiről! Ilyen például a jobb közérzet, a szebb bőr és a rengeteg megspórolt pénz. Ezekkel egyszerűen motiválhatod majd magad, amikor úgy érzed, szükséged van az emlékeztetőre.

segítve a testet a dohányzásról való leszokásban

Változtass a napi rutinodon! Valószínűleg jó néhány dohányzáshoz kapcsolódó szokásod van, ezért igyekezz átalakítani a rutinodat, és próbálj ki valami újat! A vacsora utáni cigit például helyettesítheted gyümölccsel vagy rágógumival, a kávészünetben pedig rágyújtás helyett sétálj egyet!

A válasz egyértelműen igen. Ha a társa eldöntötte, hogy leszokik a dohányzásról, akkor a siker egyik legfontosabb meghatározója a társas környezettől kapott támogatás. Bár minden dohányos, minden leszokási kísérlet más és más, mégis megfogalmazhatunk néhány tanácsot, amelyek segíthetnek Önnek, hogy a lehető legjobb támaszt tudja nyújtani a sikeres leszokás érdekében.

Lehetőleg az alkoholt is kerüld, mivel ez felerősítheti a dohányzás utáni sóvárgást. Támaszkodj a szeretteidre! A család és a barátok támogatása mindennél fontosabb, ezért mindenképpen vond be őket is!

Allen Carr - Rövid úton leszokni a dohányzásról 1/3

Ráadásul, ha tudnak arról, hogy le akarsz szokni, segítve a testet a dohányzásról való leszokásban a vállalásaid számonkérésével. És persze a kísértések elkerülésében is támogatni tudnak.

segítve a testet a dohányzásról való leszokásban

Keress leszokást segítő termékeket! Manapság számtalan leszokást segítő készítmény érhető el a piacon, amelyekkel legyőzheted a dohányzás utáni vágyad. Sokan az elektromos cigarettát is ide sorolják, pedig az Egészségügyi Világszervezet WHO nemrég közzétett  jelentésében azt írja, hogy az elektromos cigi bizony káros az egészségre.

segítve a testet a dohányzásról való leszokásban önmaga nem hagyhatja ki a dohányzást

Az elektromos cigaretta káros az egészségre, és szabályozni kell a használatát — tájékoztat a WHO. Mint írják, az elektromos cigaretta nem segíti a daganatos betegségek elleni harcot, és a dohányzásról való leszokáshoz sem ajánlott.

A különböző tapaszokat és rágókat azonban érdemes tesztelni, mivel nagy segítséget jelenthetnek, ha a fokozatos leszokás mellett döntesz. Mielőtt azonban bármelyiket kipróbálnád, mindenképpen egyeztess az orvosoddal!

Milyen ételek segítik a leszokást

Jutalmazd meg magad! Egy-egy mérföldkő elérése után nyugodtan jutalmazd meg magad valamivel. Ez garantáltan segít majd fenntartani a lelkesedést!

  1. Milyen ételek segítik a leszokást - Leszokás a dohányzásról - Milyen szerek segíthetnek?
  2. Hogyan segíthetek másokat leszokni a dohányzásról? | konigclub.hu

Nem kell persze, hogy a jutalom drága legyen — választhatsz olyan egyszerű dolgokat is, mint egy forró fürdő, vagy a kedvenc desszerted. Ha pedig egy stresszes helyzetben visszaesel, és elszívsz egy szálat, fontos, hogy ne ostorozd magad!

hogyan lehet megtudni a dohányzásról való leszokás

Bocsásd meg magadnak a hibát, tudatosítsd, mik voltak a kiváltó okok, majd lépj tovább! Nyitókép: Unsplash. Ne felejtsétek el megosztani! Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!