Miért nehéz leszokni a dohányzás mechanizmusáról, EXTRA AJÁNLÓ


Kapcsolat A 9 legveszélyesebb tévhit a dohányzásról Nem telt még el 50 év, amióta az ember egyáltalán ráébredt arra, hogy a dohányzás ártalmas az egészségre. Most már persze nem kérdés, hogy a cigifüst káros ráadásul nemcsak arra nézve, aki szívja, hanem arra is, aki egy légtérben van velemégis máig rengeteg tévhit kering a dohányzás valódi természete körül.

Miért nagyon veszélyesek ezek a mítoszok? Legfőképp azért, mert nagyon nehéz őket lerombolni, és rengeteg dohányos szinte pajzsként, vagyis ürügyként használja őket a leszokás halogatására. Ugye te nem esel ebbe a hibába? Íme 9 legtöbbet hallott és legveszélyesebb dohányosi tévhit egy csokorba szedve Tévhit 1: Elég csak végigmenni a körúton, a nagyvárosi szennyezett levegő legalább annyira káros az egészségemre, mint a cigifüst.

Ezt ugye senki nem gondolja komolyan? Még a legszennyezettebb nagyvárosi levegőben is alacsonyabb a káros anyagok koncentrációja, mint a dohányfüstben.

Csak öt százaléknak sikerül

Egy cigarettában körülbelül vegyület található, ebből 40 komponens ma már bizonyítottan rákkeltő hatású. Tévhit 2: Én a light cigiket szívom, azokban alig van kátrány és nikotin. Nincs olyan, hogy egészségesebb cigi. A cigidobozokon feltüntetett nikotin, kátrány és szénmonoxid tartalom ugyanis egy géppel végzett mérés eredménye, ami csupán egy dolgot nem veszi figyelembe: hogy ki, milyen intenzitással és mennyi ideig szívja a cigarettáját.

  • Főiskolai dohányzásellenes
  • Hogyan lehet gyorsan abbahagyni a dohányzást

Tévhit 3: Leszokni borzasztóan nehéz! Rászokni könnyű volt? Nem kell, hogy nehéz legyen. Abban a pillanatban, ahogy a mentális függőségedet, tehát a dohányzással kapcsolatos gondolataidat helyre tudod tenni, megnyerted a háborút.

Biztos te is sokat hallod, hogy minden fejben dől el, és így is van. Ha megvan a módszered, ha megérted a függőséged működési mechanizmusát, akkor tudsz sikerrel harcolni ellene. Tévhit 4: 30 év dohányzás után már minek szokjak le? A leszokás nem korfüggő!

miért nehéz leszokni a dohányzás mechanizmusáról

Bármilyen idős korban, és bármilyen hosszú aktív dohányosi múlt után teszed le a cigit, annak rövid időn belül kimutatható miért nehéz leszokni a dohányzás mechanizmusáról lesznek a szervezetedben.

Na, meg a pénztárcádban és a környezetedben: 5 év alatt napi 1 -1 Ft-os cigarettával számolva közel 2 millió forintot spórolsz meg, ha leteszed a cigit. Tévhit 5: A dohányzás csak egy rossz szokás.

DOHÁNYZÁSRÓL LESZOKÁS könnyen?! - Teljes #könyvösszefoglaló

És igen, elérkeztünk a legveszélyesebb tévhithez! Körmöt rágni, meginni naponta 8 kávét, rendszeresen kihagyni a reggelit és rákattanni mindig egy újabb sorozatra — na, ezekre mondhatjuk, hogy miért nehéz leszokni a dohányzás mechanizmusáról szokás.

hogyan tisztul meg a tüdő, ha leszokik a dohányzásról dohányzás az antibiotikum-kezelés alatt

De a dohányzás egy kőkemény függőség. Ráadásul nemcsak fizikai azaz nikotin függőséghanem ami ennél is nagyobb rabságot jelent, mentális függőség egyszerre. Tévhit 6: Az alkoholfüggőség sokkal károsabb. És azt mégsem üldözik annyira, mint a dohányosokat.

Ma már tudjuk, hogy orvosi szempontból a dohányzás ugyanolyan DROGfüggőség, mint a kokain vagy heroin használata!

miért nehéz leszokni a dohányzás mechanizmusáról

Sőt, a fent említett mentális függőség szempontjából még alattomosabb is ezeknél a kemény drogoknál. Dohányzás miatt Magyarországon minden Ezek után szerinted érdemes azzal érvelni, hogy bezzeg az alkohol károsabb függőség? Tévhit 7: Ha leteszem a cigit, el fogok hízni. Igaz, hogy aki dohányzik, annak idővel egyre romlik a szag és íz-érzékelése is, ezzel párhuzamosan pedig sok esetben az étvágya, ám ez nem jelenti automatikusan azt, hogy a dohányzás elhagyása után törvényszerű az elhízás.

Aki a dohányzás elhagyásakor nem változtat túlságosan az étkezési szokásain, nem menekül egészségtelen ételek nassolásába, az nem is fog hízni. Ezzel szemben a dohányfüst igazoltan rákkeltő hatású. Szóval jó ötlet fogyókúrának használni a cigit? Hát, nem tudom… Tévhit 8: A dohányzás segít leküzdeni a stresszt.

Érezted már magad beszorítva egy helyzetbe? Nem volt túl jó érzés, igaz? Márpedig a miért nehéz leszokni a dohányzás mechanizmusáról pontosan egy ilyen ördögi körben tartja a szervezeted.

A 9 legveszélyesebb tévhit a dohányzásról

Hisz mi történik? Ha egy nemdohányzó ideges, és rágyújt egy cigire, attól még egyáltalán nem fog megnyugodni, igaz? Persze, hogy nem, hiszen egy szál cigivel semennyire nem oldja meg az idegessége valódi kiváltó okát.

a dohányzás miatt fáj a tüdeje

Akkor hogy lehet az, hogy egy dohányos mégis úgy érzi, megnyugszik a cigitől? Hát úgy, hogy egy dohányosnál alapvetően a szervezete által megszokott nikotinszint csökkenése okoz feszültséget. A szervezet ugyanis idővel hozzászokik a folyamatos nikotinbevitelhez, és amikor ez a megszokott nikotinszint lecsökken, akkor jön a hiányérzet, az elviselhetetlen nyugtalanság és feszültség érzés.

mi van, ha leszokik a dohányzásról

Ezt az érzést pedig csak egy újabb cigaretta elszívásával lehet csillapítani. Látod már, hogy zárod magad minden egyes újabb cigivel egy ismétlődő ördögi körbe? Tévhit 9: Bármikor abba tudnám hagyni, ha akarnám.

Le akarja tenni a cigarettát? Ezért nehéz segítség nélkül leszokni - EgészségKalauz

Igen talán ez a dohányzásod kezdetén így is van, de aztán szép lassan már nem te uralod a cigarettát, hanem ő miért kell abbahagyni a dohányzást téged! A dohányzás sajnos pont nem arról szól, hogy független vagy és szabadon döntesz.

Épp ellenkezőleg: függsz. Ha érdekel, hogyan tud segíteni neked az Allen Carr leszoktató módszer, kattints ide.